2014. október 21., kedd

NESZMÉLYI HAJÓSKANZEN

Neszmély község főútján ezüst színű hajócsavar mutatja a Skanzenhez vezető utat. A Szent Ilona öböl nyugodt vizén, varázslatos természeti környezetben gőzhajók sorakoznak és páratlan kikapcsolódási lehetőséget biztosítanak az egész család számára.

Az 1957-ben épült Neszmély lapátkerekes gőzhajó 2010-ben teljes felújításon esett át. Feladata többek között, hogy kényelmes szállást kínáljon a Skanzenben több napot eltölteni kívánó Vendégek számára. A hajó orrában és far részében 12 db 4 ágyas matrózkabin várja az izgalmas kikapcsolódásra vágyókat.

LAJTA MONITOR

A hajót az Alapítvány 2009-ben elnyert európai uniós pályázati pénzből az 1887-es állapotának megfelelően újította fel. A LAJTA monitor jelenleg a legrégebbi úszóképes hadihajó az Osztrák-Magyar Monarchia idejéből. A világon több mint kétszáz monitor épült, ezekből összesen hét darab maradt meg valamilyen formában, de az egyetlen (!) folyami típusú monitor hadihajó a LAJTA.


A LAJTA Budapesten tekinthető meg 2014. májusától.





NESZMÉLY GŐZHAJÓ

Az 1957-ben épült Neszmély lapátkerekes gőzhajó 2010-ben teljes felújításon esett át. Feladata többek között, hogy kényelmes szállást kínáljon a Skanzenben több napot eltölteni kívánó Vendégek számára. A hajó orrában és far részében 12 db 4 ágyas matrózkabin várja az izgalmas kikapcsolódásra vágyókat.

A Neszmély hajó nemcsak szállást, de utánozhatatlan programokat is kínál; gőzgépét mozgás közben is megtekinthetjük, és megtapasztalhatjuk a hajóvezetés élményét, ha kipróbáljuk a hajó kormányállásban felépített interaktív szimulátort. A hajó lehetőséget ad nekünk arra, hogy igazi hajóskapitánynak érezzük magunkat!



ZOLTÁN GŐZHAJÓ

Az Alapítvány névadója, a ZOLTÁN gőzhajó, amely NEUE DONAU típusú oldalkerekes vontató gőzhajó. 1869-ben épült, aktívan közel 100 évig szolgált, majd 30 évig úszó csónakházként, klubhajóként üzemelt a Százhalombattai Erőműnél. 2004-ben  ajándékozta nekünk az Erőmű akkori vezetése. 
A hajó 2008 óta védett műszaki emlék.








PETŐFI

A Magyarországra visszakerült, és az Újpesti-öbölben tárolt hajót 2003 decemberében az Európa Rendezvényiroda Kft. vásárolta meg, így a PETŐFI elsőként érkezett meg a Neszmélyi Hajóskanzenbe az akkor még BAKONY (ma már NESZMÉLY) hajóval együtt, ahol jelenleg is a felújítását várja.





VÖCSÖK I.

1977-ben került Magyarországra a MAHART kötelékébe. Többségében a Budapest-Bécs-Budapest útvonalon teljesített szolgálatot. 2005-ben az üres hajótestet a MAHART az Alapítványnak ajándékozta, s most a Hajóskanzenben, a vízparton kiállítva tekinthető meg.





Nincsenek megjegyzések: